
Sesja wprowadzająca:
- Zasady, program – interaktywna prezentacja.
- Wprowadzające ćwiczenie integracyjne – poznajmy siebie lepiej.
Jaki jestem, czego oczekuję i jak to wpływa na wspólną pracę, czyli budowanie zespołu w oparciu o efektywną komunikację z wykorzystaniem Extended DISC®:
- Wprowadzenie – jak nasze różnice indywidualne wpływają na to, w jaki sposób się ze sobą komunikujemy i współpracujemy.
- Model Extended DISC®:
- Wskazówki dotyczące skutecznej komunikacji i współpracy poszczególnych energii kolorystycznych DISC.
- Silne strony, wyzwania, współpraca i komunikacja.
- Poznajemy swoje oczekiwania – preferowane sposoby komunikacji i czynniki motywujące – sesja prezentacji indywidualnych
- Gra/symulacja zespołowa „Outback” (HRDQ), która koncentruje się na komunikacji, współpracy, wywieraniu wpływu i podejmowaniu decyzji pod presją czasu oraz na metodach osiągania efektu synergii zespołowej.
Uczestnicy doświadczają wspólnej pracy oraz mają możliwość porównania efektów pracy indywidualnej z efektami pracy zespołowej i „mądrości grupy”. Doświadczenie to jest świetną podstawą do omówienia korzyści wynikających z różnic indywidualnych i umiejętności wykorzystania osobistego potencjału każdego członka zespołu. W omówieniu nacisk położony jest na następujące zagadnienia:
- Przeciwstawne style komunikacyjne, dostrojenie.
- Radzenie sobie z emocjami, docieranie do interesów.
- Zastosowanie argumentacji zgodnie ze stylem partnera.
- Dowartościowanie i zdolności empatyczne.
- Rozwiązywanie problemów.
- Zasady argumentacji i wywierania wpływu – bariery i wyzwania.
Kreowanie własnego wizerunku - identyfikacja kluczowych zachowań i postaw.
Rozwiązywanie trudnych sytuacji.
- Rola nastawienia w pracy menedżera. W jaki sposób budować odpowiedzialność u pracowników. Jak zamienić postawę „muszę” na „chcę”. Dyskusja moderowana.
- Rozwiązywanie sytuacji trudnych, konfliktowych. Gra zespołowa „Milion”. Uczestnicy symulacji mają do wykonania zadanie wymagające dojścia do porozumienia w sytuacji rozbieżnych opinii, motywacji, argumentów i oczekiwań.
W omówieniu gry nacisk położony jest na:
- Metody przełamywania impasu.
- Obszar emocjonalny w rozmowie i jego wpływ na relacje.
- Analizę przyczyn powstawania nieporozumień, wzajemnych pretensji, poczucia niezadowolenia.
- Identyfikację barier w procesie komunikacji.
- Zrozumienie stanowisk i interesów obu stron jako niezbędne rozróżnienie w dochodzeniu do porozumienia.
- Sposoby argumentowania swoich racji.
Obszary odpowiedzialności menedżera
- Gra symulacyjna „30 dni”, która wprowadza uczestników rozgrywki w ostatni miesiąc spowolnienia gospodarczego. Grając w zespołach reprezentujących różne grupy pracowników, uczestnicy zarządzają niewielką stocznią, a ich zadaniem jest przetrwanie ostatnich 30 dni tej trudnej dla firmy sytuacji.
- Gra pozwala na ujawnienie się zdolności przywódczych oraz umiejętności zarządzania ludźmi. Ujawnia też motywację do sukcesu, zaangażowanie w wykonywane zadania oraz umiejętność całościowego spojrzenia na organizację. W omówieniu poruszane są następujące zagadnienia:
- Obszary i procesy, za które czuję się odpowiedzialna/y w organizacji
- Budowanie relacji: ja – szef, ja – podwładny, ja – zespół
- Pomoc podwładnym w przeprowadzeniu ich przez zmianę
- Zasady budowania lojalności podwładnych
- Zarządzanie przez modelowanie – jaki daję przykład swoim ludziom, czy działam w zgodzie z wizją i misją firmy?

Właściciele firm, osoby zarządzające, wszystkie osoby chcące zidentyfikować osobiste tendencje w komunikacji oraz poznać ich wpływ na interakcje i współpracę z innymi ludźmi.
- Wzrost świadomości i samoświadomości – lepsze rozumienie potrzeb poszczególnych członków zespołu i wzajemnych oczekiwań.
- Większy szacunek dla różnorodnych stylów działania i komunikacji.
- Zintegrowanie zespołu wokół wspólnej wizji i wspólnych celów biznesowych.
- Wzrost umiejętności komunikacyjnych w kontekście pracy zespołowej oraz kontaktach indywidualnych.
- Wypracowanie zasad współpracy zwiększających zaangażowanie.
- Wzrost odpowiedzialności za jakość własnego zarządzania.
- Wzrost efektywności wywierania wpływu na kształt i jakość działania zespołu w zgodzie z celami organizacyjnymi.
- Wzrost umiejętności radzenia sobie z trudnymi, konfliktowymi sytuacjami oraz przekazywaniem „niepopularnych” decyzji.
- Poprawa wizerunku menedżerów wewnątrz organizacji.
- Poprawa satysfakcji z wykonywanej pracy.
- Wzrost lojalności pracowników dzięki wzmocnieniu relacji z menedżerami opartych na wzajemnym zaufaniu.
- Wzrost motywacji i zaangażowania pracowników do pracy w zespole danego menedżera.

Autorskie gry, scenki i symulacje prowadzone przez uczestników, analiza przykładów zachowań i indywidualna informacja zwrotna, praca w małych grupach, dyskusja moderowana.

Małgorzata Łukaszuk – trenerka/konsultantka
W House of Skills zajmuje się szeroko pojętym doradztwem i szkoleniami z zakresu negocjacji, rozwiązywania konfliktów oraz procesów grupowych.
Obszary jej specjalizacji to:
- Negocjacje
- Negocjacje zaawansowane
- Rozwiązywanie konfliktów i mediacje
- Budowanie porozumienia
- Facylitacja
- Moderowanie spotkań
- Proces grupowy
Absolwentka Wydziału Psychologii na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończyła Szkołę Treningu Grupowego, Studium Analizy Transakcyjnej oraz Szkołę Trenerską Mach&Partner Consulting, w której uzyskała tytuł Business Trainer. Prowadzi zajęcia w Szkole Negocjacji.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży finansowej umie identyfikować potrzeby klientów i wdrażać skuteczne rozwiązania z obszaru negocjacyjno-sprzedażowego oraz umiejętności intra- i interpersonalnych.
W prowadzonych szkoleniach stawia sobie za cel rozwój uczestników poprzez zwiększanie ich pewności siebie, pomoc w przekraczaniu granic mentalnego zablokowania oraz wspieranie w określaniu celów.

House of Skills to wiodąca marka na polskim rynku usług doradczo-szkoleniowych. W naszych programach bierze udział niemal 15 tysięcy osób rocznie. Zatrudniamy blisko 50 konsultantów, trenerów i ekspertów oraz współpracuje z ponad 200 specjalistami z Polski i zagranicy. Pracujemy zgodnie z międzynarodowymi standardami, oferując licencjonowane i autorskie know-how. Niezwykle ważne dla nas jest to, aby renomowane, sprawdzone na świecie rozwiązania można było efektywnie adaptować w polskich warunkach. House of Skills powstało w 2004 roku w wyniku połączenia sześciu doskonale znanych firm szkoleniowo-doradczych działających na rynku od początku lat 90-tych.
Jesteśmy partnerem wielu międzynarodowych organizacji, m.in.: Celemi, The Ken Blanchard Companies®, ITIM. Współpracujemy również z American Society for Training & Development (ASTD), Polską Izbą Firm Szkoleniowych, Konfederacją Lewiatan, Polskim Stowarzyszeniem Zarządzania Kadrami.

Marta Prystupa (sprawy merytoryczne)
koordynator programów otwartych
szkoleniaotwarte@weknowhow.pl
+48 22 37 63 000
Grażyna Mazurek (sprawy organizacyjne)
Konfederacja Lewiatan
gmazurek@konfederacjalewiatan.pl
+ 48 22 55 99 940 |