Okręt pod pełnymi żaglami

– Sztuka prezentacji

Data: 12-13 sierpnia 2015
Miejsce: Warszawa, ul. Zbyszka Cybulskiego 3 zobacz na mapie
Liczebność grupy: 8-12 uczestników

Szkolenia trwają od godz. 9:00 do 17:00 (przerwa obiadowa od 13:00 do 14:00). W trakcie każdego szkolenia przewidziane są krótkie przerwy w zależności od potrzeb uczestników.


Dostarcza wiedzy o zasadach przygotowywania profesjonalnych prezentacji (siebie, firmy i jej produktów), daje możliwość praktycznego ćwiczenia i sprawdzenia siebie – obejmuje m.in. pracę z kamerą video i indywidualną informację zwrotną na temat osobistych wyzwań uczestnika w zakresie wystąpień publicznych.

 

  • Podniesienie skuteczności: przekazu, przekonywania oraz oddziaływania, poprzez rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i prezentacyjnych.
  • Nabycie umiejętności profesjonalnego przygotowania i skutecznej realizacji prezentacji, nastawionych na osiągnięcie konkretnych celów, skuteczną sprzedaż pomysłów/rozwiązań.
  • Rozwój umiejętności przyciągania uwagi publiczności.
  • Radzenie sobie w trudnych sytuacjach.

Wprowadzenie

  • Historia do zapamiętania
  • Cele szkolenia
  • Program szkolenia
  • Zasady
  • Prezentacja 1
  • Cechy dobrej i złej prezentacji

Zachowania prezentera w trakcie prezentacji cz. I

  • Analiza prezentacji 1
  • Jak stać (techniki, ćwiczenie)
  • Gestykulacja (techniki, Wystąpienie 1)
  • Poruszanie się (techniki, Wystąpienie 2)

Analiza odbiorców wystąpienia

  • Do czego prowadzi nieznajomość odbiorców?
  • Analiza przykładowych wystąpień
  • Przygotowanie analizy odbiorców
  • Wystąpienie 3
  • Kluczowe zachowania w trakcie prezentacji

Przejrzystość prezentacji

  • Czemu służy struktura prezentacji?
    • Działanie pamięci
    • Metoda jabłoni
  • Ćwiczenie – prezentacja na podstawie artykułu
  • Pomosty logiczne
  • Prezentacja 2
  • Budowanie skutecznej prezentacji

Zachowania prezentera w trakcie prezentacji cz. II

  • Do czego prowadzi nieznajomość odbiorców?
  • Analiza Prezentacji II
  • Kontakt wzrokowy (techniki, wystąpienie 4)
  • Głos (techniki, wystąpienie 5)
  • Wzbudzanie zainteresowania wśród publiczności
    • Techniki kierunkujące uwagę na prezentera
    • Techniki kierunkujące uwagę na uczestnikach

Początek prezentacji

  • Co zawiera dobry początek?
  • Struktura rozpoczęcia prezentacji
  • Wystąpienie 6

Prezentowanie idei

  • Struktury prezentacji
    • Kluczowe elementy
    • Struktura czasu
    • Struktura miejsca
    • Struktura PAR
    • Struktura ODK
  • Sekwencje oparte na emocjach
  • Narzędzia wzmacniające przekaz
  • Prezentacja 3 - finałowa

Trudne sytuacje w trakcie prezentacji

  • Przykłady trudnych sytuacji
  • Techniki odpowiadania na pytania
  • Ćwiczenie – pytania do prezentacji

Zakończenie szkolenia – podsumowanie głównych punktów programu


Właściciele firm, osoby zarządzające, sprzedawcy/konsultanci i inni pracownicy, którzy prezentują firmę i jej produkty, zajmują się przekonywaniem współpracowników, przełożonych, inwestorów do proponowanych rozwiązań, kontaktują się z Klientami, dostawcami, dziennikarzami, etc..
 
Po szkoleniu uczestnicy:
  • Wykorzystują elementy komunikacji niewerbalnej w celu wsparcia przekazu werbalnego i głównych tez prezentacji.
  • Potrafią zaprojektować logiczne, klarowne i zrozumiałe wystąpienie.
  • Lepiej dopasowują prezentacje do odbiorcy, poprzez umiejętność dostosowania poziomu i sposobu przekazu.
  • Zwiększą kontrolę nad grupą, sobą i sytuacją, utrzymują pewność siebie podczas całej prezentacji.
  • Znają techniki zwiększania zaangażowania i zainteresowania słuchaczy.
  • Lepiej dobierają i prezentują argumenty.
  • Lepiej wykorzystują sesje pytań i odpowiedzi.

Ćwiczenia indywidualne i zespołowe, odgrywanie ról, elementy indywidualnego coachingu, prezentacje z użyciem kamery video, inspiracja (teoria) poparta licznymi przykładami z życia. Szkolenie prowadzone jest przez dwie osoby – trenera oraz coacha.

Uwaga: program szkolenia „Sztuka prezentacji” zawiera elementy inspiracyjne, narzędziowe i wiele praktycznych ćwiczeń, które każdy uczestnik wykonuje indywidualnie i/lub grupowo. Każdy z uczestników tego szkolenia będzie miał kilkakrotnie możliwość wygłoszenia prezentacji, która zostanie nagrana na kamerę, a potem odtworzona i indywidualnie omówiona w oddzielnej sali przez coacha (coaching indywidualny).

W trakcie szkolenia odbędzie się symulacja sytuacji prezentacji. Podczas szkolenia będą wykorzystywane także narzędzia multimedialne. Tematami prezentacji realizowanymi w trakcie szkolenia są zagadnienia dowolne oraz związane z codzienną pracą uczestników.

W skład materiałów szkoleniowych dla uczestników wchodzi:

  • Poradnik/podręcznik dokumentujący przekazaną wiedzę w bardzo praktycznej formie,
  • Indywidualna płyta CD z prezentacjami uczestnika,
  • Formularz analizy prezentacji uczestnika.

Łukasz Dąbrowski – senior partner

Jest trenerem i konsultantem wywodzącym się z TMI Polska.
Merytorycznie specjalizuje się w:

  • innowacji i kreatywności
  • konferencjach i warsztatach strategicznych
  • warsztatach zespołowych
  • umiejętności prezentacji
  • zarządzaniu czasem
  • skutecznym delegowaniu

Nieustannie wzbogaca swoje programy poprzez wprowadzanie niestandardowych rozwiązań. Lubi niezwykłe wyzwania zawodowe i sam o nie prosi. Jednymi z większych były: roczna praca w agencji reklamowej w Kenii, warsztaty wykorzystujące założenia koncepcji Strategii Błękitnego Oceanu (Blue Ocean Strategy), mające na celu zbudowanie nowego zespołu, a także projektowanie i przeprowadzenie procesu kaskadowania wizji.

Jest współautorem książki "Zespoły po polsku" oraz autorem "Tajników wystąpień publicznych".


Grażyna Męczyńska – trenerka/coach

Obszary jej specjalizacji to:

  • umiejętności menedżerskie: zarządzanie zespołem, zarządzanie zmianą, efektywna komunikacja menedżerska
  • profesjonalna obsługa klienta i zarządzanie jakością obsługi
  • zarządzanie stresem i emocjami

Jest absolwentką Instytutu Romanistyki Uniwersytetu Warszawskiego.

Jest ciekawa świata i ludzi oraz pozytywnie do nich nastawiona. Fascynuje ją obserwowanie, jak zmierzają do własnego rozwoju i osiągnięcia celu. Bardzo chętnie towarzyszy im w tym procesie oraz ich wspiera. Sądzi, że jej siłą przewodnią jest pasja oraz przeświadczenie, że to, co robi przynosi innym wymierne i niepodważalne korzyści. Lubi uczyć się nowych rzeczy i doprowadzać rozpoczęte działania do szczęśliwego finału. Lubi także wyprawy na „pchle targi”. Jest dumna ze zbioru samowarów, czajniczków, świeczników i innych drobiazgów. Cechuje ją poczucie humoru, ale także odpowiedzialność, konsekwencja w działaniu oraz wszystko, co charakteryzuje jej zodiakalny znak - Byka.



House of Skills to wiodąca marka na polskim rynku usług doradczo-szkoleniowych. W naszych programach bierze udział niemal 15 tysięcy osób rocznie. Zatrudniamy blisko 50 konsultantów, trenerów i ekspertów oraz współpracuje z ponad 200 specjalistami z Polski i zagranicy. Pracujemy zgodnie z międzynarodowymi standardami, oferując licencjonowane i autorskie know-how. Niezwykle ważne dla nas jest to, aby renomowane, sprawdzone na świecie rozwiązania można było efektywnie adaptować w polskich warunkach. House of Skills powstało w 2004 roku w wyniku połączenia sześciu doskonale znanych firm szkoleniowo-doradczych działających na rynku od początku lat 90-tych.

Jesteśmy partnerem wielu międzynarodowych organizacji, m.in.: Celemi, The Ken Blanchard Companies®, ITIM. Współpracujemy również z American Society for Training & Development (ASTD), Polską Izbą Firm Szkoleniowych, Konfederacją Lewiatan, Polskim Stowarzyszeniem Zarządzania Kadrami.


Marta Prystupa (sprawy merytoryczne)
koordynator programów otwartych
szkoleniaotwarte@weknowhow.pl
+48 22 37 63 000

Grażyna Mazurek (sprawy organizacyjne)
Konfederacja Lewiatan
gmazurek@konfederacjalewiatan.pl
+ 48 22 55 99 940